x 

Våra villkor är enkla, vi följer givetvis konsumentköplagen fullt ut.
Alla våra produkter som vi säljer kan användas i Sverige. 

 
1. Betalningsalternativ
2. Ångerrätt, öppet köp.
3. Leveranser
4. Reklamation
5. Garanti
6. Manualer
7. Köp och beställning
8. Personuppgifter
9. Dataskyddspolicy / integritetspolicy / GDPR

 

1. Betalningsalternativ
Vi erbjuder en rad olika betalningsalternativ.
  • Faktura via Svea Ekonomi+ 19 kr i avgift tillkommer.
  • Delbetalning via Svea Ekonomi. 
  • Förskottsbetalning via Bankgiro eller Plusgiro
  • Kreditkortsbetalning via Paypals säkra betalningstjänst www.paylpal.se
  • Förskottsbetalning
    Betala in slutsumman till :
    Plusgiro : 11 72 70 -9
    Bankgiro : 5630 - 7424
    Swish : 123 616 0287

    Som referens anger ni ert ordernummer. Kontrollera att Brantech System AB är mottagare om du använder PG eller BG. Swish är Prylfabriken mottagare.

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Prylfabriken.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

 

swish

 

 Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

 

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

 

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

 

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

 

Allmänna villkor hittar du här.

 

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

 

2. Ångerrätt, öppet köp
Vi lämnar 30 dagars öppet köp enligt lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger. Öppet köp gäller under förutsättning att varan och dess emballage är i väsentligt oförändrat skick, dvs du får undersöka den så att du ser att den är korrekt.
Vill du returnera en vara och åberopa öppet köp rekommenderar vi dig att du kontaktar oss via mail : info (at) prylfabriken.se så att du får ett returnummer för snabbare hantering. Återbetalning sker inom 10 arbetsdager efter det att vi godkänt återköpet, beloppet sätts in via vår bank till ditt bankkonto. Fraktkostnad återbetalas ej.

Varan skall förpackas väl, eventuella transportskador på grund av bristfälligt emballage debiteras dig som kund. Vi löser inte ut varor som skickas mot postförskott.

3. Leveranser & Leveranstid
Leveranser sker via Posten brev eller Schenker till Schenker Privpak ombud i hela Sverige. Vi leverera normalt varor som finns i vårt lager inom 2-3 dagar om beställning görs före 13.00 om du betalar med mot postförskott eller Paypal.  Väljer du förskottsbetalning skickar vi varan när vi erhållit pengarna, normalt tar det 1-3 dagar. Om leveranstiden avviker meddelar vi dig detta och du har givetvis rätt att andra eller annullera din order om så är fallet.Har du förskottsbetalat en order som blir försenad och vill annullera din order betalar vi tillbaka pengarna inom 10 arbetsdagar.
Då vi skeppar mycket med Posten Brev hanteras de större sakerna som skrymmande varför du kan få en avi från Posten om uthämning där. Därför kan det ibland ta en dag extra innan du har din order.



4. Reklamation
Skulle varan vara trasig alternativt felexpedierad när den anländer så åtar sig Prylfabriken Sverige givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Det är dock viktigt att Du gör en korrekt anmälan. Enklast är det om du skickar ett mail till info (at) prylfabriken.se Vi ser då till att du får ett returnummer för snabbare hantering, är det en giltlig reklamation står Prylfabriken för frakten. Vi följer konsumentköplagen vid hantering av reklamationer.

Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.

5. Garanti

Vi lämnar 1 års garanti på samtliga produkter från inköpsdagen. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Merparten av våra produkter är förbrukningsvaror och garantin för dessa produkter gäller inte annat än tillverkningsfel.Normalt slitage och förslitningsskador faller utanför garanti, likaså skador uppkomna vid fysisk överbelastning och tricks. Underhåll på produkten ska utföras enligt våra riktlinjer om gällande för aktuell produkt.

6. Manualer
Alla våra produkter vi säljer har en svensk manual i fysisk eller digital form när produkten så kräver det.

7. Köp och beställning
Vi bekräftar din order genom en orderbekräftelse som genereras automatiskt av vår webshop, denna bekräftelse skickas direkt till den e-post adress du angivit när du registrerade din order. Vi bekräftar senare manuellt via e-post leveranstiden för din order. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år.

8. Personuppgifter
Prylfabriken Sverige.se lagrar de uppgifter du registrerar hos oss för att kunna fullfölja våra åtaganden till dig som kund. Vi kommer inte att lämna ut våra uppgifter till 3:e part. Vår site använder sig av cookies för att kunna hantera din order, accepterar du inte cookies kan du inte handla i webshoppen ( men du är välkommen att ringa ).
Du kan när som helst få tillgång till den information som vi har lagrat om dig och om den är felaktigt kan du begära att den rättas eller tas bort. Kontakta oss på info (at) prylfabriken.se om vill ha mer information.
 
9. Dataskyddspolicy / integritetspolicy / GDPR
Vill du läsa om detta finns det under rubriken Dataskyddspolicy, alternativt klicka på denna länken